زبانشناسی کاربردی
بررسی ارتباط هوش عاطفی و کاربردشناسی زبان بینابین در میان زبان‌آموزان ایرانی مرحله اولیه سطح متوسطه زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی

علی درخشان؛ زهره اسلامی؛ ندا قندهاری

دوره 10، شماره 1 ، تیر 1400، ، صفحه 37-66

https://doi.org/10.22054/ilt.2020.54334.527

چکیده
  مطالعه حاضر سه هدف را دنبال می‌کند. اولا، این مطالعه برآن است تا به بررسی معذرت‌خواهی و درخواست به عنوان دو کنش مخاطره‌آمیز، که نشانگر توانش کاربردشناسی زبان بینابین هستند، و رابطه آن‌ها با هوش عاطفی زبان‌آموزان بپردازد. ثانیا، این پژوهش به بررسی اینکه آیا جنسیت به عنوان یک متغیر مداخله‌کننده می‌تواند رابطه معناداری با کاربردشناسی ...  بیشتر